Nyomtatás 

Tavaszi fáradtság

tavaszi fáradtság ellenA közhiedelemmel ellentétben nemcsak a vitaminokból, ásványi anyagokból, nyomelemekből kialakuló hiány okozza a tél végi gyengeséget, fáradékonyságot, hanem az is, hogy télen anyagcserénk is lelassul, így a szervezetbe kerülő mérgek és a képződött salakanyagok is összegyűlnek. 
 A hideg téli hónapokban szervezetünk kívánja a magas zsírtartalmú, nehéz ételeket. Ebben az időszakban keveset tartózkodunk a szabadban, akkor is jól felöltözve. Időnk nagy részét jól fűtött szobákban töltjük, szervezetnünk nem tudja elégetni a plusz kalóriákat, így nem csoda, ha a téli hónapok elteltével néhány kilóval súlyosabbak leszünk. 
A kevés mozgás, kevés természetes fény hatására életfolyamataink lelassulnak, méregtelenítésünk nem működik elég hatékonyan, testszöveteinkben salakanyagok rakódnak le, fáradékonyak és rosszkedvűek leszünk. Jelentősen csökkenhet védekező képességünk, megfázás, légúti betegségek fertőzések léphetnek fel.

Itt a tavasz, itt az ideje egy alapos nagytakarításnak!

Vannak, akik a léböjt kúrára esküsznek, de azoknál, akik körülményeik, egészségi állapotuk miatt nem kezdhetnek drasztikus kúrákba vagy egyszerűen hiányzik belőlük a kitartás – már az is jelentős javulást hoz, ha étrendjükbe tisztító hatású ételeket iktatnak be.

Első lépés lehet, hogy változtatunk az étrendünkön. Fogyasszunk kevesebb húsfélét és zsíros ételt, helyette hetente 1-2 alkalommal iktassunk az étrendünkbe halételeket. A fehér kenyeret és a cukrászsüteményeket váltsa fel a barna színű, teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér, péksütemény. Csoki és sütemény helyett aszalt gyümölcsöket és sótlan magvakat – mandulát, mogyorót, kesudiót – rágcsáljunk. Mindegyiknek igen magas a rosttartalma, így szinte kisöprik az emésztőrendszert. Az aszalt gyümölcsök, így a füge, datolya, aszalt szilva és sárgabarack káliumtartalma segíti a vér salaktalanítását, a magvak pedig tele vannak telítetlen zsírsavakkal, amik hozzájárulnak a rossz koleszterinszint csökkentéséhez.

Minden nap fogyasszunk el minimum 1,5-2 liter folyadékot (főleg ásványvíz és gyógytea, esetleg könnyű leves). Ahhoz hogy vesénk jól tudjon dolgozni, szüksége van erre a folyadékmennyiségre.

Töltsünk a szabadban legalább fél órát naponta. Feltöltődhetünk napsugarakkal, serkenthetjük a vérkeringést, felfrissülhetünk, ezáltal sokkal frissebbnek érezhetjük magunkat.

Kezdjük a napot váltófürdővel a zuhany alatt, amit hideg vízzel fejezzük be. Zuhanyozás közben dörzsöljük le magunkat loofa szivaccsal, vagy mosdókesztyűvel. Így leradírozzuk az elhalt hámsejteket, élénkítjük a bőr vérkeringését, gyorsítjuk a salakanyagok eltávolítását.
Ha tehetjük, masszíroztassuk magunkat heti 1-2 alkalommal, mivel a masszázs is élénkíti az anyagcsere-folyamatokat, gyorsítja a méreganyagok kiválasztását. 

Iratkozzon fel az ingyenes hírlevelünkre, melyben tájékoztatni fogjuk az új híreinkről, akcióinkról és nyereményjátékainkról!