Nyomtatás 

Könnyű nassok

Könnyű csemegére vágyunk, ami azért kielégíti édesség utáni vágyunkat is? Elő hát a szárított, aszalt gyümölcsökkel!

Kalóriatartalmuk ugyan némileg magasabb, mint a friss gyümölcsöké, hiszen kivonták belőlük a vizet, ezért minden mást sűrítve tartalmaznak, viszont így intenzívebb az ízük, és valóban az édességevés örömét nyújtják. Végre egy édesség, ami egészséges!
Az aszalt gyümölcsök a legjobb rostforrások közé tartoznak, szinte kisöprik az emésztőrendszerünket. A szilva különösen jó emésztésserkentő: sok folyadékkal fogyasztva kiválóan gyógyítja a székrekedést. A-vitamintartalmának köszönhetően a bőr, a haj és köröm állapotára is jó hatással van. A sárgabarack is hihetetlenül gazdag A-vitaminban, ráadásul sok ként is tartalmaz, ami szintén szépíti a bőrt, erősíti a hajat, körmöt.
Ne feledkezzünk meg a mazsoláról sem! Nemcsak süteményekbe, kalácsokba rakható, hanem finom rágcsálnivaló is,különösen a nagyobb szemű, görög fajta. Kitűnő vasraktár ez nem elhanyagolható szempont, amióta tudjuk, hogy a fogamzó képes korú nők mintegy fele bizonyíthatóan vashiányos.
Hagyományos aszalt gyümölcsnek számít még a datolya és a füge is. Kár, hogy a magyarok többsége ezeket a gyümölcsöket a mikulás és karácsony körüli időszakkal köti össze, pedig egész évben kaphatóak. A füge tele van kalciummal, így erősíti a csontokat és a fogakat, káliumtartalma és B-vitaminjai pedig jó hatással vannak az idegrendszerre.
A datolya érdekessége, hogy nagy mennyiségű növényi ösztrogént tartalmaz, ami késleltei a változókor beköszöntét, illetve csillapítja annak tüneteit.

Mi van akkor, ha nem kimondottan édes nassra vágyunk? Nehogy kísértésbe essünk! Kerüljük el a chipsek és a sós kekszek polcait a boltban, és válasszunk valami egészségesebbet! 

Iratkozzon fel az ingyenes hírlevelünkre, melyben tájékoztatni fogjuk az új híreinkről, akcióinkról és nyereményjátékainkról!