Nyomtatás 

Kicsit többet: az aszalt szilváról

Az utóbbi években egyre többet hallani a sejtkárosító szabad gyökökről, illetve az antioxidáns hatású gyümölcsökről. A legújabb amerikai vizsgálatok szerint az aszalt szilvában a legmagasabb azoknak az antioxidánsoknak a száma, amelyek lassíthatják az öregedést.

Az USA Mezőgazdasági Minisztériumának megbízásából végzett vizsgálatok során készült egy tanulmány, amelyben sorrendbe állították a gyümölcsöket aszerint, hogy mekkora az antioxidáns-tartalmuk. 

A gyümölcsöknél a következőket mérték: aszalt szilva 5770; mazsola 2830; áfonya 2400; szeder 2036; eper 1540; málna 1220; szilva 949; narancs 750; piros szőlő 739; meggy 670; kivi 602; grapefruit 483. A zöldségek értékei: kelkáposzta 1770; spenót 1260; kelbimbó 980; lucerna csíra 930; brokkoli 890; cékla 840; pritamin 710; hagyma 450; kukorica 400; padlizsán 390.

A sort az aszalt szilva vezeti. Ez nem az első kutatás, amely azt állapította meg, hogy az aszalt szilvában magas az antioxidáns-vegyületek aránya. Ezen kívül az aszalt szilva zsír- és koleszterinmentes, kellemes ízű rost-, vitamin- és ásványianyag forrás, amiből a napi szükséglet kielégítésére elegendő öt szemet elfogyasztani. Segít salaktalanítani a szervezetünket, serkenti a gyomor és a bél működését. A szilvában lévő mangán hatására az emésztést segítő enzimek tökéletesebben végzik munkájukat. Az aszalt szilvából a vas felszívódása rendkívül magas fokú.

Iratkozzon fel az ingyenes hírlevelünkre, melyben tájékoztatni fogjuk az új híreinkről, akcióinkról és nyereményjátékainkról!